Weil Róbert színművész Édesapja megfestette a Szent Korona képeit és a Szellemi Örökség részeként kívánja részünkre ezt most átadni addig, amíg a képek méltó helyükre nem kerülnek.

Hogyan születtek meg ezek a képek, hogyan született meg az elképzelés a képek megalkotására vonatkozóan?

1996-98 tájékán Édesapám elkészítette az új címert, amin rajta van a Szent Korona. Ekkor vette kezdetét a korona iránt érzett igazi szerelem. 2000-ben volt egy kormányzati felhívás, miszerint a Szent Korona éve alkalmából a koronával kapcsolatban bármilyen művészi alkotást a nagyközönség elé lehetett tárni. Édesapám is hallotta ezt a felhívást. Annak idején nagyon sok alkalommal járt a Nemzeti Múzeumban, ahol ki volt állítva a Szent Korona. A korona mindig elérhetetlen távolságban volt és a rajta látható kis képek nem voltak jól kivehetők, jól láthatók. Azon gondolkodott, hogy ezt valahogyan fel kellene nagyítani, hogy az emberek számára végre jól láthatók legyenek ezek a fontos képek. Nagy kihívás volt számára az is, hogy az eredeti technológiához hasonló módon szerette volna a képeket megalkotni. Ehhez ki kellett dolgoznia egy különleges rekeszzománc eljárást, ahhoz hasonlót, amivel ezeket a nagyon apró kis képeket annak idején megalkották. Egy kerámikus anyag felhasználásával kifejlesztett egy domborított eljárást, ami nagyon hasonlít a rekeszzománcra. Felnagyította tehát ezeket a képeket és aprólékos gondossággal megfestette, hogy az emberek még részletgazdagabban szemügyre vehessék azokat. A képek elkészítése 2-2,5 évet vett igénybe és 2000-re, a Kormány felhívására a kollekció már készen volt.

Mi ezeknek a festményeknek a sorsa, a küldetése?

A sorsát nem tudom. A küldetése reméljük az, hogy a képek nagyon sok emberhez eljussanak, bízunk benne, hogy minél több ember megismerkedik velük. Édesapámnak elég sok kiállítása volt a képeivel Magyarországon és azon túl is. 2007-ben Nagyszebenben volt egy nagy kiállítás, ahol valóban nagy sikert aratott.

Nagyon sokan ismerik már ezt a kollekciót, nagyon örülünk annak, hogy ilyen sokan láthatták már ezeket a képeket, gyerekek és felnőttek egyaránt.

Papp Gábor művészettörténész úr, amikor felvettük vele a kapcsolatot, – mesélték a szüleim -, hogy nagyon óckodva ment megnézni a képeket. Amikor megérkezett a szüleimhez és a 18 darab képet megmutatták neki, akkor nem jutott szóhoz. Úgy gondolta, hogy néhány perc elteltével majd valahogy finoman, udvariasan elköszön, aztán másfél óra elteltével elmondta, hogy a képek igazi szakrális erővel rendelkeznek. Nagyon meg volt elégedve és azt mondta, hogy ilyet ő még nem látott, hogy valaki ezt így alkossa meg. Tényleg nagyon sok munka volt benne, nagyon szívderítő volt Édesapám számára is ez az alkotási tevékenység. Amikor Édesapám elkezdte, talán arra ő sem számított, hogy mi lesz belőle és amikor látta a végeredményt, egyre jobban belelkesedett. Különleges erőt, késztetést, mondhatjuk azt is, hogy égi támogatást, isteni vezettetést kapott ehhez a munkához. Hogy mi a képek valódi sorsa, igazából nem tudjuk.

Hol lenne ezeknek a csodálatos képeknek a legbecsesebb helye?

A Magyar Szent Korona az Országházban van kiállítva és el van zárva a nagyközönség elől. Ha esetleg ott lennének ezek a felnagyított képek valahol a korona közelében, akkor a képeken keresztül közelebb kerülhetne az emberekhez.

A Szent Korona jobban meg akarja mutatni magát az embereknek id. Weil Róbert alkotásaiban? – ifj. Weil Róbertet kérdezzük

3 Kérdés | 0 Comments

Hozzászólás